donderdag 18 augustus 2011

Een boeketje die nooit verwelkt!


Een tijdje geleden leerde ik 'vilt' kennen!
Na wat uitleg tussen de schooluren in, ging ik aan de slag! Griet is expert in het maken van vilten sjaals, maar dat leek me eerder een lang werkje (Lees: Ik was te lui)

Ik heb graag snel resultaat en de dingen moeten vooruitgaan! Voorlopig blijft het bij het maken van bloemen, broches en handtasjes (want dames, geef toe, een sjakos hebben we nooit teveel!)


Hierboven een gevilte bloem
Hieronder de start van een vilten boeketje. De staander is er eentje die ik kocht voor 2 euro op een rommelmarkt. Het is eigenlijk een theelichtjeshouder. Ik nam er de glaasjes uit en gebruik het om mijn bloemen te laten drogen. Dit jaar maakte ik met mijn kleuters vilten bloemen voor moedertjesdag. Mijn staandertje zat helemaal vol en het zag er heel tof uit! Al die bloemen zitten zitten nu bij de mama's en bloem per bloem tracht ik mijn boeketje weer helemaal vol te krijgen.




Als laatste dan een handtasje en een juwelenzakje




Een leuk viltboek, met uitleg, tips, patronen en inspiratie vind je hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten