zaterdag 3 september 2011

Jurassic park!

Na mijn massale viltaankoop, moest er ook iets mee gebeuren...vandaar storte ik me op 'de dinomat'.
Ik basseerde me op de 'speel en go' van Emma en Mona. In plaats van auto's is mijn matje het paradijs voor dino's. In mijn klas komen dino's ieder jaar wel eens ter sprake en ik heb wel de speelgoeddino's maar een echte habitat om in te spelen en elkaar op te eten hadden ze nog niet. Vanaar de dinomat! De mat wordt opengerold op één van de tafels of op de grond en zijn we uitgespeeld dan trekken we aan het touw en worden de dino's opgeborgen in hun eigen speelmat.

Hier zie je de opgevouwde tas:


en hier hier dan jurassic park....met een meer, een grot, en wat groen om aan te knabbelen. Er staat wel niet veel groen maar dat komt omdat de vulkaan uitgebarsten is....


De bijhorende dino's liggen nog in de klas. Natuurlijk zou het mijn mat niet zijn mochten er geen 'luiheidsfouten' in zitten...


Die dikke paarse stiftlijn staat er omdat ik niet onmiddellijk mijn stofkrijtje vond en te lui was om het te zoeken. Gelukkig ligt het aan de onderkant en zien de dino's het niet :-)

Het was de eerste keer dat ik werkte met vliesofix. Topmateriaal! Gebruiken we zeker nog!
Graag wil ik nog een gewone mat maken (zonder flapjes) voor ..... de smurfen. Ik merk dat ze naastig gespaard worden maar ook zij hebben geen echt 'smurfenland' in onze klas, wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten